Alla inlägg under augusti 2013

Av Ida - 24 augusti 2013 14:47

Jessie har fått uppleva många häftiga saker. Som att åka tunnelbana och träffa en häst. Hon fick följa med min mamma till hennes jobb och behövde därför åka tunnelbana. mamma tog med en stor väska som jessie kunde jömma sig i, och äftersom jag och mamma rider och sköter en häst en gång i väckan så fick jässie följa med. Hästen är jättesnäll och van vid hundar. Han var så försiktig och gullig med lilla Jessie.

 

 

 

 

 

 

 

 

Jessie har gjort ett kap!

  

 

 




Av Ida - 18 augusti 2013 19:01

  Dom senaste tre dagarna så har jag inte kunnat lägga upp något på bloggen eftersom jag inte varit hemma och haft datorn tillgänglig. För vi har varit hoss några nära och kära. Såklart fick Jessie följa med och hon fick möta havet för första gången, tagit lite längre promenader och grävt i sand!

 

 

 

 

    

 

 

 

 


  


Av Ida - 15 augusti 2013 23:11

  Idag tog  mamma en promenad i skogen med Jessie i halsband och koppel för första gången. förut har hon haft sele och koppel. Hon var jätte duktig och bet inte någonting i kopplet och gick precis i hälarna på mamma hela tiden. Vi har märkt något nytt med henne idag, och det är att så fort hon ser några människor vill hon alltid springa fram och hälsa. Tonorskillar är favoriten.

Annars har hon mest sovit idag.

  


Av Ida - 15 augusti 2013 22:25

  Idag fick vi besök av min pappas bästa kompis och hans nästan vuxna dotter. Dom är jätte trevliga tycker jag, och det tyckte nog Jessie också. Äftersom hon fick en ny leksak av dom. Hon älskade den. det är en mjuk och pippande rosa kannin, som nu blivit hennes favoritleksak. Gästerna har själva haft hund så dom tyckte förstås att det var jätte kul att träffa Jessie, och Jässie tyckte det var mycket skoj med dom också.

 

 

 

    

  

Av Ida - 13 augusti 2013 21:46

  Idag fick jessie ta en dusch med hund shampo. Först när vi skulle blöta hennes päls värkade hon tycka det var kanska skönt. Men när vi skulle shamponera in henne började hon gny och fösöka fly. men när allt var klart fick hon skinka och massor av beröm, så nästa gång vi ska duscha henne tror jag hon kommer kopla dusch med skina.

vad är detta för hund igentligen, hon har lärt sig att stanna när man säger det!

Men dagens stora hendelse var att vi tog en promenad med sele och koppel genom trafik och cykelvägar, fast vi bar henne nästan hela tiden. det är bra att hon vänjer sig vid buller och brak.  

  


Av Ida - 12 augusti 2013 18:30

  Idag har jessie varit pigg i huvudet men trött i kroppen.

När jag sitter vid datorn och bloggar ligger hon bredvid min stol.

jag och jessie leker varje dag och hon har lika kul varje gång. Hon har tagit över mitt hjärta!

Vilken underbar hund hon är.  

 

Lejonet tittar ut över savannen...

 

    

Av Ida - 12 augusti 2013 10:29

Grattis Jessie, På nio veckorsdagen! Jessie har blivit säkrare här hemma hoss oss och blivit MYCKET busigare. Ett smart tröskel bus kan gå till så här: Jessie biter på tröskeln, jag säger nej och ger henne ett tuggben istället. hon lägger tuggbenet precis intill tröskeln och tuggar sedan på det ett tag innan hon långsamt går över till tröskeln igen. men det ser ut som om hon fortfarande tuggar på benet eftersom det är så nära. 

Jag var tyvär sjuk idag så mamma fick ta promenaden istället för mig. Hon värkligen ääääääälskar att få springa på ängen.   

 

Av Ida - 10 augusti 2013 17:07

  Du är helt otrolig Jessie! Du har varit hos oss i 6 dagar och du är rumsren, kan "sitt" och "vacker tass"!

Idag tog jag och jessie en liten morgonpromenad på ängen, den var inte lång men innehöll massor av spring. Annars har det inte hänt så mycket idag.  

Presentation

Min blogg handlar om världens bästa hund.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Augusti 2013 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards